Catalā / Espaņol  ·  TEL. 933 751 402 · EMAIL info@escolasantaeulalia.com
Catalā / Espaņol  · 

PROJECTE EDUCATIU

Escola emocional


És per nosaltres molt important que els alumnes rebin un acompanyament emocional que generi en ells un entorn segur.

Avui en dia eduquem i transmetem coneixements als nostres alumnes, però també sabem que no hem d'oblidar el treball de les emocions. Si no som capaços d'ensenyar a desenvolupar habilitats socials i emocionals, el dia de demà no seran capaços de conèixe's i reconèixe's a ells mateixos ni als altres, a saber el perquè de la seva conducta i el seu estat d'ànim, a regular-se emocionalment i automotivar-se per a superar els problemes que es vagin trobant a la vida a més de no poder establir unes bones relacions interpersonals (establir vincles, acceptar l'altre, responsabilitat social, assertivitat).

El que volem és formar gent feliç de ser com és i del que fa, que sent que porta les regnes de la seva vida. Per això els ensenyem a identificar i expressar emocions i totes aquelles habilitats que els permeten un creixement personal i una bona adaptació social.

Els nostres projectes:

Projecte Lligams

L'escola es defineix a si mateixa com escola familiar, propera, accessible. Fomentem el valor de les relacions personals entre tota la comunitat educativa i és per això, que realitzem el que anomenem l'apadrinament. Els alumnes de primer d'ESO són els padrins dels alumnes d'Infantil 3, els més petits de l'escola, i els acompanyen fins que acaben quart d'ESO, creant lligams durant quatre anys un ambient acollidor, de seguretat i d'afecte que perdurarà en el temps.

La funció dels padrins a l'Escola és, en essència, la de ser un model de conducta i de valors humans i la de l'acompanyament. Els padrins són els que han d'acompanyar els alumnes més petits en les primeres activitats que realitzen amb tota la resta d'alumnes i en tots els actes que fem conjuntament. També realitzen activitats com la lectura de contes, s'intercanvien cartes i dibuixos, passen estones d'esbarjo i comparteixen experiències.

Més enllà de participar en activitats, festes i celebracions escolars, els padrins i padrines exerceixen una feina d'atenció que implica diàleg, preocupació, comprensió, incentivació i motivació. Així mateix, amb la convicció d'un aprenentatge basat també en l'exemple, els padrins són els que han d'acompanyar els seus fillols i filloles en la transmissió de valors com són la solidaritat, l'empatia, la veritat, la tendresa, l'amor, la justícia, la pau o la bondat.

A mesura que es fan grans, es va establint un fort vincle afectiu que porta el padrí o la padrina a convertir-se en una persona de referència i ajuda dins de l'escola. És molt bonic veure com un adolescent de catorze, quinze o setze anys és capaç d'emocionar-se, entendrir-se i desviure's pel seu fillol o fillola, molt més petit. I com és capaç de treure i de transmetre el millor d'ell mateix.

 

Projecte Escolta'm

Escoltar-nos és la base de la nostra proposta de tutoria personalitzada, basada en el desig d'escoltar, de comprendre, de no jutjar i de transmetre a cadascun dels nostres alumnes: "Tu m'importes” així els ajudem a construir i organitzar el seu pensament des de la vinculació emocional.

Així, dediquem un espai setmanal de comunicació del tutor amb alumnes durant uns 25 minuts. En aquest espai, parlem sense la pressió de la feina, amb l'objectiu de gaudir i d'acompanyar els alumnes en el seu progrés i creixement personal, capacitant-los per autoavaluar-se, conèixer-se, conèixer els altres i, alhora, establir un vincle afectiu, de seguretat i de confiança que faciliti la convivència i millori el rendiment escolar.

 

Projecte Vincles

El Projecte VINCLES  neix com un projecte de prevenció de l'assetjament escolar. L'objectiu general del Projecte  és el de vetllar perquè tots els nens i nenes, nois i nois del Santa Eulàlia trobin que l'escola és un lloc segur, al qual tenen ganes de venir, que hi estan bé i hi troben el seu lloc.

El projecte s'articula sobre dues grans línies, la de promoure en l'alumnat una actitud proactiva per actuar davant relacions asimètriques entre altres alumnes i per altra reconèixer el valor d'estar bé com un dret de tot l'alumnat, de manera que un alumne si no s'hi sent, no ho accepti com a normal sinó que articuli alguns dels mecanismes del projecte per trobar una possible solució. 

Des del projecte s'anima l'alumnat a buscar també estratègies amb els padrins o padrines, amb els mediadors d'esbarjo o amb la persona responsable del Projecte VINCLES i amb els seus mestres.

Volem transmetre aquest objectiu a través del lema: Conèixer és estimar!

from Escola Santa Eulàlia on Vimeo.