PROJECTE EDUCATIU

Treball cooperatiu

Avui en dia ningú dubta que els nostres fills no aprenen igual com ho fèiem nosaltres, i és evident que no podem seguir ensenyant com fa dècades.

En la seva recerca de millora i amb la voluntat de potenciar aquella curiositat innata i el desig per aprendre que tenen els infants, l'escola utilitza diverses pràctiques i metodologies. Entre elles, l'aposta per incorporar el treball coopetariu com a metodologia habitual de l'ensenyament per als nostres alumnes.

coop00

Entenem el treball cooperatiu com l'ús didàctic de grups reduïts en els quals els alumnes treballen junts per maximitzar el propi aprenentatge i el dels altres.
El treball cooperatiu parteix d'una implicació directa dels alumnes en el seu aprenentatge. Ningú pot aprendre per un altre.

No solament té una implicació directe en els continguts i els aprenentatges de les diferents àrees del currículum, també té una incidència en les relacions interpersonals i la millora de competències socials.
El treball cooperatiu ben fet possibilita cotes més altes en l'aprenentatge, aprendre més coses i aprendre-les millor.