Avui en dia ningú dubta que els nostres fills no aprenen igual com ho fèiem nosaltres, i és evident que no podem seguir ensenyant com fa dècades.
En la seva recerca de millora i amb la voluntat de potenciar aquella curiositat innata i el desig per aprendre que tenen els infants, l'escola utilitza diverses pràctiques i metodologies. Entre elles, l'aposta per incorporar el treball coopetariu com a metodologia habitual de l'ensenyament per als nostres alumnes.
Entenem el treball cooperatiu com l'ús didàctic de grups reduïts en els quals els alumnes treballen junts per maximitzar el propi aprenentatge i el dels altres.
El treball cooperatiu parteix d'una implicació directa dels alumnes en el seu aprenentatge. Ningú pot aprendre per un altre.
No solament té una implicació directe en els continguts i els aprenentatges de les diferents àrees del currículum, també té una incidència en les relacions interpersonals i la millora de competències socials.
El treball cooperatiu ben fet possibilita cotes més altes en l'aprenentatge, aprendre més coses i aprendre-les millor.