PROJECTE EDUCATIU

Projecte Lligams

L'escola es defineix a si mateixa com escola familiar, propera, accessible. Fomentem el valor de les relacions personals entre tota la comunitat educativa i és per això, que realitzem el que anomenem l'apadrinament. Els alumnes de primer d'ESO són els padrins dels alumnes d'Infantil 3, els més petits de l'escola, i els acompanyen fins que acaben quart d'ESO, creant lligams durant quatre anys un ambient acollidor, de seguretat i d'afecte que perdurarà en el temps

La funció dels padrins a l'Escola és, en essència, la de ser un model de conducta i de valors humans i la de l'acompanyament. Els padrins són els que han d'acompanyar els alumnes més petits en les primeres activitats que realitzen amb tota la resta d'alumnes i en tots els actes que fem conjuntament. També realitzen activitats com la lectura de contes, s'intercanvien cartes i dibuixos, passen estones d'esbarjo i comparteixen experiències.

Més enllà de participar en activitats, festes i celebracions escolars, els padrins i padrines exerceixen una feina d'atenció que implica diàleg, preocupació, comprensió, incentivació i motivació. Així mateix amb la convicció d'un aprenentatge basat també en l'exemple, els padrins són els que han d'acompanyar els seus fillols i filloles en la transmissió de valors com són la solidaritat, l'empatia, la veritat, la tendresa, l'amor, la justícia, la pau o la bondat.

A mesura que es fan grans, es va establint un fort vincle afectiu que porta el padrí o la padrina a convertir-se en una persona de referència i ajuda dins de l'escola. És molt bonic veure com un adolescent de catorze, quinze o setze anys és capaç d'emocionar-se, entendrir-se i desviure's pel seu fillol o fillola, molt més petit. I com és capaç de treure i de transmetre el millor d'ell mateix.

from Escola Santa Eulàlia on Vimeo.